Lezing Birkhoven

Op 5 november was er een lezing in Flehite over Birkhoven. Een deel geschiedenis, een deel over het bos en een deel over het pinetum. Deze lezing, in de serie natuurlezingen van WNA, werd verzorgd door Dick en mij en onderstaand laat ik wat plaatjes uit de lezing zien.
Dick heeft aan de hand van prachtig kaartmateriaal de geschiedenis van Birkhoven en omstreken laten zien.

Birkhoven op de overgang van Utrechtse heuvelrug naar Eemvallei

Birkhoven op de overgang van Utrechtse heuvelrug naar Eemvallei

Hoogtekaart met onderliggend OpenStreetMap

Hoogtekaart met onderliggend OpenStreetMap

Mijn verhaal ging meer over bomen en zo ook de foto’s.

Takje van een spar, let op hoe de naalden aan de tak bevestigd zitten

Takje van een spar, let op hoe de naalden aan de tak bevestigd zitten

Takje van een zilverspar, let op hoe de naalden aan de tak bevestigd zitten

Takje van een zilverspar, let op hoe de naalden aan de tak bevestigd zitten

Jonge uitloper met de mannelijke bloeiwijze van een bergden, Pinus mugo

Jonge uitloper met de mannelijke bloeiwijze van een bergden, Pinus mugo

De jonge kegel van Abies delavayi 'Forrestii' Marwood garden, UK

De jonge kegel van Abies delavayi ‘Forrestii’
Marwood garden, UK

Paddenstoelen waarvan ik de naam niet weet

Paddenstoelen waarvan ik de naam niet weet

En natuurlijk nog veel meer foto’s die ik hier niet allemaal ga publiceren.

Dit bericht werd geplaatst in Birkhoven, Pinetum Birkhoven en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

